Skip to main content Skip to search

Administratie

Administratie

Tegenwoordig wordt veel reclame gemaakt over boekhoudsoftware waarmee de ondernemer zelf de administratie zou kunnen verzorgen. In de praktijk ervaren wij dat veel ondernemers niet weten hoe zij met een dergelijke software om moeten gaan. Het inboeken van facturen is nog niet zo moeilijk, deze worden tegenwoordig zelfs automatisch ingelezen. Maar het inrichten van de administratie daarentegen, waarmee je voor jezelf een overzichtelijke administratie creëert blijkt moeilijker te zijn. Een overzichtelijke administratie is namelijk onmisbaar bij de opbouw van een succesvol en financieel solide bedrijf. Die administratie moet vervolgens in een jaarrapport gegoten worden die je (in de toekomst) nodig kan hebben voor een krediet.

'All in' administratie en belastingadvies

Onze core business is om de gehele administratieve en fiscale van de ondernemer over te nemen. Voor een vaste bedrag per maand verzorgen wij uw gehele administratie, stellen wij uw jaarrapporten op, dienen wij uw aangiften inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting en/of omzetbelasting in en houden wij regelmatig contact met u om alles te bespreken. U krijgt een persoonlijke adviseur toegewezen waar u te allen tijde via telefoon, whatsapp en/of e-mail vragen aan kunt stellen. Uw administratie wordt volledig digitaal bijgehouden, zodat u altijd direct toegang heeft tot uw dossier en cijfers. Bent u startend ondernemers, dan kijken wij tevens naar uw facturatieprocessen en helpen wij u om dit zo efficiënt mogelijk in te richten.

Begeleiding nodig?

Verzorgt u toch liever uw administratie en heeft u begeleiding nodig bij het opzetten van uw administratie (en software), facturatieprocessen en belastingaangiften? Aarzel niet en neem contact met ons op. Onze enthousiaste administratie en belastingadviseurs staan te allen tijde klaar om u te helpen.

Wij verzorgen uw gehele boekhouding. Het enige wat u hoeft te doen is uw inkoop en verkoopfacturen en digitale bankafschriften aan te leveren. Afhankelijk van de afspraken en de noodzaak, kunnen wij al minimaal 1 x per week uw administratie up to date houden. Indien gewenst, dan krijgt u ook digitaal toegang tot uw administratie (ook via mobiel). Daarmee kunt u direct zien hoe u er voor staat.

1 x per maand of per kwartaal stellen wij de aangifte omzetbelasting op, versturen wij deze voor akkoord naar u en na uw goedkeuring dienen wij deze in bij de Belastingdienst.

Heeft u recht op de kleineondernemersregeling, dan bespreken wij met u of u nog aangifte wilt doen en of dat wij een ontheffing van administratieve verplichtingen kunnen aanvragen.

Na afsluiting van het boekjaar stellen wij voor u een jaarrapport op.  Indien gewenst, dan plannen wij een afspraak om het rapport te bespreken. Dit jaarrapport kun u nodig hebben voor meerdere doeleinden, zoals bij het doen van investeringen en het aangaan van een krediet/hypotheek. Ook kunnen wij uw jaarrapport deponeren bij de Kamer van Koophandel.

 

Nadat het boekjaar is afgesloten en het jaarrapport is opgesteld, moet nog een aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting worden opgesteld. Wij stellen deze op, bespreken de uitkomst en inhoud en na goedkeuring dienen wij deze in bij de Belastingdienst.

Bij het opstellen van uw aangifte voeren wij niet alleen de beschikbare gegevens in om tot een resultaat te komen, maar beoordelen wij ook uw (fiscale) positie. Hierbij houden wij rekening met alle fiscale faciliteiten die op u van toepassing kunnen zijn. Wij kijken niet alleen naar de huidige positie, maar kijken daarbij ook naar het verleden en naar de toekomst.

Heeft u werknemers in dienst, dan kunnen wij tevens uw salarisadministratie verzorgen. Uw werknemers krijgen toegang tot hun persoonlijke portal waarop zij hun salarisstroken maandelijks kunnen downloaden. U als werkgever krijgt toegang tot uw portal, waarop u alle relevante informatie met betrekking tot de verloning van uw werknemers kunt inzien.

  • 2016
  • 2017
  • 2018